Regler / FAQ

Regler

  • Endast en anslutning per konto. Du får inte använda ditt konto på flera enheter samtidigt, även om det är samma hushåll. Det går bra att använda på flera enheter så länge det aldrig används samtidigt.
  • Förbjudet att dela med sig av sitt konto till vänner, familj etc
  • Du ansvarar själv för att se till att kontot inte hamnar i fel händer
  • Att hoppa för snabbt mellan IP adresser är förbjudet då detta inte anses som normal användning
  • Att restreama våra kanaler är totalt förbjudet
  • Att spela in en kanal medan du tittar på en annan kanal är förbjudet, då du använder dubbel bandbredd och orsakar precis samma skada för oss som om du hade tittat på två enheter samtidigt.
  • Använd inte VPN då de flesta VPN IP är redan svartlistade hos oss pga missbrukar. Väljer du att använda VPN så ansvarar du själv för detta och vi kan inte hjälpa dig om ditt konto blir avstängt pga missbruk

Regler för Provkonton

Förutom ovanstående gäller även:

  • Endast en ansökningar per hushåll
  • Ansök INTE bakom en VPN
  • Fyll INTE i ansökningsformuläret mer en gång, utan har det blivit ett misstag så maila oss på [email protected] så korrigerar vi detta.
  • Provkontot gäller från den sekund du får den i din Inkorg, samt 24 H framåt. Du ansvarar själv för att titta i din skräppost då det är väldigt vanligt att våra mail hamnar där. Sök inte provkonto om du inte har tid att använda den, du får inget nytt senare för att du missade eller inte hann använda den. Bandbredden kostar oss pengar så vänligen respektera detta.
  • Använd INTE mail konton avsedda för engångsbruk, mailinator, fakemailgenerator, stromox, zainmax, zain mfl.
  • Maila oss inte med förfrågningar om när ditt provkonto blir klart
Vissa bredbandsleverantörer spärrar oss alla IPTV leverantörer. De hjälper TV leverantörerna att bestrida pirat tv.

Detta är inget vi ansvarar för eller rår för, det är kampen mot pirattv och ett desperat försök att sätta stopp för detta. Många leverantörer har tackat nej till att hjälpa tv leverantörerna att filtrera internet då de tror på ett fritt internet för deras kunder, tyvärr är de inte så för Telia och Viasat.

Så testa oss först innan köp.

 

Vanliga Frågor & Svar

Hur snabbt internet behöver jag?

Du behöver minst 30mbit mot Holland för att uppleva problemfri tittande. Detta kan du testa genom att ladda ner denna fil http://iperf.worldstream.nl/10000mb.bin och se vad du får för hastighet när du laddar ner den. Själva filen är värdelös och behöver inte laddas ner färdigt, det är hastigheten vi är ute efter. Bästa tiden för att testa din hastighet är Vardagar 19-22 samt Helger då de flesta bredbandsleverantörer har överbelastning dessa tider. Det finns en del leverantör som ger falska löften om 100mbit bredband, men detta är tyvärr långt ifrån sant. 100mbit får du från dessa OM

  • Du surfar på dagtid, ej kvällstid
  • Om du surfar på hemsidor som har servrar baserade i Sverige

Därför ber vi dig prova din bandbredd mot Holland På kvällar och helger då många bredbandsleverantörer har överbelastat. Får du mindre än 30 mbit är det dags att byta bredbandsleverantör då din leverantör ljuger för dig.

Vi rekommenderar alltid Comhem och Bredbandsbolaget då dessa är suveräna och har knappt problem

Kan jag använda mitt abonnemang på flera enheter samtidigt?

Nej, det är strikt förbjudet. Du får endast använda ditt abonnemang på en enhet åt gången, även om de andra enheterna befinner sig i samma hushåll.

Vi har extra anslutningar du kan köpa så du kan kolla på fler enheter samtidigt.

 

Kan jag ta med mitt abonnemang eller min box utomlands, till mitt semesterboende?

Ja absolut, så länge du har en internetuppkoppling